M.Kemal Atatürk

ESHOT'un 2013 Model Temsa Avenue otobüsleri
  • Merhabalar

    Eshot Genel Müdürlüğü'nün 2013 yılında hizmete girmesi amacıyla açtığı iki adet "solo otobüs satın alım" ihaleleri sonucunda; ilk ihaleden  200 adet, ikinci ihaleden de 100 adet olmak üzere toplamda 300 adetlik Temsa filosu oluşacaktır. Otobüsler partiler halinde Adana'dan karayolu ile İzmir'e gelmektedir.

    21-22 Şubat 2013 tarihlerinde İzmir’de Toplu Taşımacılık Türkiye Konferansı düzenlenmekte olup sponsorlardan biri TEMSA olunca henüz sefere çıkmayan bu otobüsleri otel girişinde de olsa ilk fotoğraflayanlardan oldum ;)

    Araçların plakaları 35 DB 3457'den başlamakta olup filo kodu 30 adetlik İsuzu'dan dolayı 13-031'den başlatılmıştır.

    Fotoğraflara başlayalım...

    35 DB 3493  13-067 (Yandaki ise Eshot Genel Müdürü'nün makam aracı)
    image

    image

    image

    35 DB 3501 13-075
    image

    Saygılar
  • 15 Yorumlar sorted by
  • Eshot, İsuzu araçlardan sonra Temsa araçlarıyla
    da yine bir gerilemeye gitmiştir. Burda sorun markalarda değil, fikir
    üretemeyen ve istek gerçekleştiremeyen yönetimdedir.
    Gelişen teknolojiye ayak uydurmayan, dayanıklı ve sorun çıkarabilme
    ihtimali düşük otobüsler alamayan bir kurum her geçen gün kötüye
    gitmektedir.
    Burda sorunu sadece otobüs olarak baz alıyoruz fakat, şehir itibariyle her yerde ayrı bir ulaşım sorunu mevcuttur.
    İett gibi işletmeci mantığıyla, çok yönlü kişisel ve kurumsal düşünce
    dolu çalışmalar yapamayan Eshot mutlaka İett işletmelerinden kopya
    çekmelidir.


    Araç takip sistemleri, kredi kartlı bilet sistemleri ile diğer
    şehirlerden kat be kat geride kalan ve İzmir' liyide geride bırakan bu
    anlayış hiç hoş değildir.
    Temsa araçlarda Eshot için yapılan değişiklikler bana, sadece otobüs
    isteyen Eshota hazırlanan ürünün ne denli vasat olduğunu gösteriyor.


    Gösteriş amaçlı alınan ve sadece filo yaş ortalamasını düşürmek isteyen zihniyetin icraatları İzmir' liye zarardır.
    Araçlarda en basit gayet güzel şoför kabini nedense iptal edilerek küçük
    otobüs tarzı derme çatma bir yakışmayan çalışma gerçekleştirilmiş. Keza
    yolcu önlerinde siperlik olmaması da ayrı bir sorundur. Yolcuların
    kapıya ayak çarpmaları gerçekleşecektir.
    Normalde bu araçlarda iki tip gösterge paneli bulunuyor. Biri bu
    araçlarda olan dağınık sistem diğeride kombi gösterge olan conecto/setra
    modeli VDO marka göstergedir. Fakat VDO gösterge Daf motorlarda
    kullanılıyor. Eshot isteseydi bunu yine de yaptırabilirdi.


    Kapı tuşları önceki modellerde diğer butonlarla aynı iken bizde de bu tip vasat bir görsellikle oluşturulmuş.



    Şanzıman butonları her zaman ki gibi zemin kısalığı nedeniyle tabana
    paralel olarak, işlev oranı düşük ve arıza belirteci kısıtlaması ile
    yerleştirilmiş.
    Tavan kapaklarının elektrikli olması gerek fakat tuşlarını fotoğraftan bulamadım.
    Önceki üretimlerde tabanda aşırı plastik aksamlar üzerine koltuklar ve
    plastik dolaplar için de hava tüpleri bağlantılı parçalar bulunuyordu.
    Eshot araçlarında plastikler iptal edilerek karoseri işlemle biraz düzen
    getirilmiş.
    Gediz' in dediği gibi ve benim söyleye söyleye yorulduğum gibi, ülke
    çapında dünya işletmecisi olan İETT bu konularda çağ atladığı gibi, EGO
    ise yeni yeni fakat tam sürat girdiği bu konularda Eshotu kat be kat
    geride bırakmıştır.
    İett ülkedeki fabrikaları resmen dize getirmiş, yeni politikalar geliştirmesine olanak sağlamıştır.
    İett işletmesine araç satmak ayrı bir prestij olmuştur.


    Yıllarca kötülenen alçak taban otobüsü olmayan Ego, bu açığını hızlıca ve teknolojik olarak kapatmıştır.



    Eshot isterse 1000 tane otobüs alsın ve göz boyasın, araçlar şoförden
    çok tamirciyi gördükten sonra ve bu yollarda mahvolduktan sonra hiç bir
    işe yaramaz.





    Hayırlısı olsun diyelim..

  • Temsa'ların töreninde bugün bizde vardık. Birkaç fotoğraf çektik, şöförlerle ve yetkililerle konuştuk. 

    image

    Alanda toplamda 70 araç vardı. Lakin bunların 40'ı plakalı olup geri kalanlar ise plakasızdı.

    image

    image

    image

    image

    Törende ilk konuşmayı TEMSA Global Genel Müdürü Dinçer Çelik yaptı. 

    image

    Daha sonra mikrofonun başına geçen Sabancı Sanayi Grup Başkanı ve TEMSA Global Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Pekarun, şirketleriyle ilgili bazı bilgiler verdi.

    image

    En son konuşmayı yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu, filonun 2004 yılından beri devamlı yenilendiğini ve şehrin koşullarına uygun alımlar yapılmaya çalışıldığını vurguladı.

    image

    Daha sonra ilk olarak Başkanın bindiği araç olmak üzere bütün plakalı araçlar garajdan çıkış yaptı.

    Aslında konuşmalar ve yeni gelen plakasız araçlar dışında bilmediğimiz bir olay yoktu. Zaten geçen haftalarda araçlarımızı en ince ayrıntısına kadar incelemiştik :)

    image

    Bugün dikkatimi çeken bir diğer konu ise aracın ayakta yolcu havuzundaki köşenin stili oldu. Tahminimce oradan mazot ve üre boruları geçiyor. Teknik bilgi bakımından benden daha üstün abilerimiz bilgilendirecektir :)

    image

    image

    Vites kontrol ve kapı düğmelerinin yanlış yerleştirildiği kanaatindeyim, kapı düğmelerinin yerine Vites düğmeleri gelmeliydi. Kapı düğmeleri de daha aşağıya alınmalıydı bence.

    image

    Araçlarımız gerçekten çok "Türk usulü" :) Böyle söylememin nedeni her yerin, her köşenin köşeli hatlara sahip olması :)

    image

    Ayrıca araçlarımızda otomatik havadanlıklar var...

    image
    Aracın en beğendiğim özelliklerinden biride açılan camların bol ve çift sürgü olması. Her hangi bir klima arızası durumunda bir nebze faydası olacaktır.

    image

    Amacına anlam veremediğimiz tamamen siyah kaplamalı cam. Motor odası da koyu renkli muşamba ile kaplı olduğundan aracın arka kısmı aracın genel durumuna göre daha ferahlıktan uzak. Bu cam normal bir cam olsa ışık oranı artacağından daha ferah bir ortam sağlanabilirdi.

    image

    image

    image

    image

    İlgilendiğiniz için teşekkürler :) :)
  • Detay fotoğraflar geliyor...

    image

    image

    image

    image

    En arkadaki üçlü koltuğun arkasına hangi akla hizmet kaplama yapılmış merak ediyorum!
    image

    Conectovari yapılan şoförün üzerindeki bölüme sadece klima paneli konulmuş, dijital tabela panelinin bu kadar yüksekte olması yerine klima paneli gibi kontrolü kolay bir yere konulması iyi olabilirdi!
    image

    image


    image

    Beğenmediğimiz o egzoz, Orkut abinin dediğine göre her araçta farklı bir şekilde duruyor...
    image

    Saygılar
  • 73 ESBAŞ - GÜMRÜK

    13 - 061  35 DB 3487

    image

     

  • Öncelikle tüm İzmir'e yeni araçların hayırlı olmasını diliyorum.

    Doğrusunu söylemek gerekirse Avenuelerden önce İzulaş'a gelen Otokar Kentlerden çok umutluydum.Ankara'da özel halk otobüslerinde fazlaca olup,araçların durumlarınıda yolcu gözüyle iyi gördüğümden aynı kaliteyi bekledim.Dolayısıyla beklentim yüksekti fakat en önemli detayı unutmuştum : araçlar alçak tabandı.Hal böyle olunca dünyanın en kaliteli otobüsü bile Türkiye şartlarında en kalitesiz otobüse dönüşünce doğal olarak Kentlerinde ipliği pazara çıkmaya başladı yavaştan.Aynı şekilde Temsa Avenuleride kendi gözümle olmasa bile gerek yolcu gerekse kullanıcı açısından İstanbul merkezli olarak gözlemledim.İki tarafında,özellikle kullanıcıların yorumları gerçekten olumsuzdu.Arkadaşlarada söylediğim gibi bu araçlardan hiç umudum olmadığı gibi 09 BMC Procitylerden daha beter bile olabileceğini belirtmiştim.Nitekim fotoğraflarda benim yüksek oranda yanılmadığımın göstergesi.

    Bu yorumu yazmadan önce İstanbul'da ki emsallerine baktığımda bu araçların 2013 model olmasına rağmen diğer araçların daha yenilik sahibi olduğu kanısına vardım.Özellikle iç tasarım olmak üzere.İBB senelerdir sürdürdüğü başarısız ihaleye çıkma geleneğini bu araçlardada artık halkın gözüne sokarcasına göstermiş oldu.Şimdiye kadar gelen çoğu araçta bir çok aksamı aracın standart üretiminden "çıkartan" İBB,Avenuelerde çıkarmamış ayan beyan aracı eksik ürettirtmiş.Ömrümde ilk defa şöför kabini olmayan,kapılarn etrafında cam yada herhangi bir şekilde korumalık bulunmayan bir belediye otobüsü görüyorum."Nasıl olsa kırılacak,sökülecek." mantığıyla hareket ettiklerinden olsa gerek büyük ölçüde insanların güvenliğini sağlayan kapı önü/arkası koruma camları araçlarda yok! Şimdiye kadar hep 2008 model Mercedes-Benz Conecto G otobüslerin iç tutacak demiri renklerini eleştirdik ama beterin beteri olacağını bu araçlar bize bir kez daha gösterdi.Bunun yanında aracın gösterge panelinin tümünün tek renk olmasıda ayrı bir güzellik.(!) Araçta gözle görülür derecede boşluk var ve umarım bu boşluklar ileride araçların dökülmesinde büyük rol oynamaz.

    image

    Ayrıntıları görebilen var mı ?
    İç tasarım harikası araçlarda arkaya doğru bakan amfitiyatro tadında koltuklar şahane duruyor.Sağ tarafta bu dikkatimi çekerken sol taraftada yer verilmesi gereken koltuk rengi o kadar belirgin yapılmış ki yolcular kesinlikle bunun farkında olacaktır.Tutacak demirlerindeki rezil renk seçimi bu ayrıcalıklı koltuklarda da malesef devam etmiş ve sayısıda az gibi duruyor.Bu arada Gediz'in bahsettiği arka cam kaplamasıda felaketler içinde.Siyah cam film kaplamasından haberi yok sanırım Temsa'nın ya da ESHOT'un.

    Aracın dışın tasarımınada değinecek olursam eğer ; bu araçlar renk itibariyle belediye otobüsü değil bildiğimiz Adana pamuğu.Bu araçlardan önce alınan Otokar Kentler renkleriyle "Ben burdayım!" derken bu araçlar sıradan bir otobüsmüş gibi yolda ilerleyeceklerdir.12 BMC Procitylerin ön panelinde bulunan siyahlık bile araçların farklı olmasına yeterken bu araçlarda beyaz dışında yanlışlıkla kırmızı kullanılmasından hariç başka bir renk farklılığı yok.Bu kadar beyaz renk varken aracın arkasına doğru olan kısımdaki kırmızıların fazlalığı diğer yerlerdede kullanılabilirdi.Özellikle ön ve arka kısımlarda.

    image

    Hatta bu çizgiler simetrik olarak devam ettirilseydi emin olun daha şık bir görüntü ortaya çıkacaktı madem kırmızı-beyaz esas alındı... Bunun yanında egzost çıkışı bildiğim kadarıyla tüm Avenulerde standart fakat tasarımı bozduğu gerçeğini tabiki değiştirmiyor.Fakat -sanıyorum ki- egzost çıkışındaki nikelaj kaplama hoş göstermiş az da olsa.Bu arada dikkatimi çeken bir ayrıntı daha var ki ; emsallerinde aracın ön sol aynasının çıkış kolu daha yukarıdan aşağı gelirken bu araçlarda ortada tutulmuş.Kullanış derecesi ne kadar olur bilinmez ama yukarıdan olması görsellik açısından daha iyi olurdu kanımca.Ön tarafa gelirsek,demin de belrittiğim gibi ön tarafın bembeyaz olması ve ESHOT'un çift taraflı bombe numarası yapıştırma alışkanlığı halen daha devam ettiğinden iyice cıvık bir görüntü oluşturmuş.Öndeki engelli logoları olmasa araçlar mazallah Pamukkale Turizm'in şehir için servisleri gibi dolaşacak İzmir'de.Malum yan kırmızı kuşaklarıda hazır.

    İç ve dış tasarım açısından koca bir sıfır olan bu araçlar umarım ki sağlamlık açısından beni yanıltır ve uzun yıllar İzmir'e hizmet eder.Tekrardan tüm İzmir'e hayırlı olsun.

  • Yeni araçlarımızla ilgili birkaç fotoğrafta ben yüklemek isterim. Bu seferlik aceleye geldi lakin ilerleyen zamanlarda daha kaliteli ve daha detaylı fotoğraflar yükleyeceğim. Araçla ilgili binmeden önce pek iyi düşünmüyordum. Ancak binince aracın gerçekten kaliteli olduğunu anladım. Donanım konusunda 2012 model BMC Procity ve Otokar Kent'lere yaklaşamaz ama kalite konusunda aşağı yukarı benzer araçlar. 104 hattının güzergahında bunca bozuk yer varken araçtan herhangi bir sıradışı ses gelmedi en azından. Ancak aracın eksilerini sayacak olursak donanım eksikleri dışında kesinlikle sorunsuz bir araç. donanım sorunlarından bazıları ise şunlar; Sol ön köşe ve sağ tarafta perde olmaması, kapılar açıkken hareket edebilme, kapı önlerinde koruyucu olmaması. Ayrıca araçta gördüğüm bazı güzel düşünülmüş şeylerde var. Bunlardan biri aracın iç yüksekliği. Aracın içi gerçekten çok yüksek, ferah bir ortam. Bir diğer hoşluk ise açılan camların çift sürgü, geniş ve bol tutulması. Ayrıca aracın kapı camlarıda çift cam. Ama onların fazla dayanacağını sanmıyorum çünkü kırılan camın yerine daha pahalı olan çift cam Eshot gibi bir kurumda zor... Araçlar benden 10 üzerinden 8 puan aldı diyebiliriz. Kaybettiği 2 puanda donanım eksikliğinden oldu. Milletimize hayırlı olsun, Allah'ın izniyle kazasız belasız bir çalışma dönemi dilerim...

    image

    image

    image

    image

    image

    image

    image

    image

    image

    image

    image

    image

    image
  • Eshota 1,85 kuruşa biniyoruz ama karşılığını alamiyoruz Türkiye nin 3. Buyuk kentinde yaşıyoruz ama hurda araçlara biniyoruz köylerde çalisan otobusler daha bakimli
  • Yeni araçlarımızla ilgili birkaç fotoğrafta ben yüklemek isterim. Bu seferlik aceleye geldi lakin ilerleyen zamanlarda daha kaliteli ve daha detaylı fotoğraflar yükleyeceğim. Araçla ilgili binmeden önce pek iyi düşünmüyordum. Ancak binince aracın gerçekten kaliteli olduğunu anladım. Donanım konusunda 2012 model BMC Procity ve Otokar Kent'lere yaklaşamaz ama kalite konusunda aşağı yukarı benzer araçlar. 104 hattının güzergahında bunca bozuk yer varken araçtan herhangi bir sıradışı ses gelmedi en azından. Ancak aracın eksilerini sayacak olursak donanım eksikleri dışında kesinlikle sorunsuz bir araç. donanım sorunlarından bazıları ise şunlar; 

    Orkun öncelikle görüşlerin ve fotoğrafların için teşekkürler.

    Görüşlerin iyi güzel ama araçların daha ilk hafta ya da ilk aydan yol tutuşu için gözlem yapılması ne kadar doğru tartışılır.Mutlaka ki her aracın yıpranma süresi vardır.Hele ki söz konusu Türkiye yolları olunca... Araçların yol tutuşu için (alt takım performansı,iç sesler vb) minimum 1 ay geçmeli ki bir şeyler ortaya çıksın.Ha gerçi 2009 BMC Procity araçlar daha tören günü,ilk seferlerinde metro çalışmalarının olduğu yollarda dağılmaya başlamıştı orası ayrı konu.

    Erkan'ın dediklerine noktasına virgülüne katılmakla beraber daha ESHOT'un otobüs alımlarının devam edeceğini belirtmek isterim.Hatırlarsanız körüklü otobüs alımı var ve çoğu fabrikanın kapasitesi doluyken hem gelecek marka merak uyandırıcı hemde gelecek marka ne kadar kaliteli olursa olsun üzerindeki ESHOT etkisi merak konusu.

    Eshota 1,85 kuruşa biniyoruz ama karşılığını alamiyoruz Türkiye nin 3. Buyuk kentinde yaşıyoruz ama hurda araçlara biniyoruz köylerde çalisan otobusler daha bakimli

    Bu kadar acımazsız olmaya gerek yok.
    Biz de Ankara'da EGO'ya 1.30 (indirimli) kuruşa biniyoruz,karşılığını geçen seneye kadar her otobüste merdiven tırmanarak alıyorduk.Gerçi yer yer halen daha öyle.


  • Biraz evvel Orkut abi aradı ve şu an 10 araç daha teslim alınmış olup 15 aracın daha yolda olduğu bilgisini verdi. Pazartesi günü törende 45 yerine 70 otobüs görebiliriz...

    Saygılar
  • [b]Bugün(saate göre dün) ben, Orkun ve Çağdaş otobüslerimiz için düzenlenmiş olan törene katıldık.[/b] Eshot tam kadro törene katıldı diyebiliriz, bizleri tanıyıp bildikleri için gün boyunca sıcak davrandılar ve çok mutlu olduk. İzmir için bir şeyler yapıyor olmamız her zaman takdir ediliyor, dilerim kendimizi bozmadan bu bağı sürdürebiliriz...


    Şoförlerimizin ricası ve araçlarımızın süslü püslü gelin arabası gibi dolaştırılması halktan yoğun ilgi gördü, araçlar yaklaşık birkaç haftadır çalışıyor olsalar da böyle süslü bir şekilde sefere çıkınca ortaya güzel manzaralar çıktı...


    104 BUCA - KONAK
    35 DB 3467
    13-041


    image


    300 F. ALTAY AKTARMA MERKEZİ - KARŞIYAKA İSKELE
    35 DB 3495
    13-069


    image


    197 NAFİZ GÜRMAN - KARŞIYAKA İSKELE
    35 DB 3478
    13-052


    image


    Saygılar

Merhaba, Yabancı!

Burada yeni gibi görünüyorsunuz. Eğer katılmak istiyorsanız düğmelerden birine tıklayınız.

Anket

No poll attached to this discussion.

In this Discussion