You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Ulaşım Dünyası Forum Arşiv

Slider resim 1
Slider resim 2
Slider resim 3
Slider resim 4
Slider resim 5
Slider resim 6
Slider resim 7
Slider resim 8
Slider resim 9
Slider resim 10

Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet

Sektörden Çeşitli Haberler & Sohbet

Ertuğ Demirbaş
Ziyaretçi
Daha önce Ben Turizm olan daha sonra 33 HK 809 plakasını alarak Urfa Hassoy Turizm, Mersin Seyahat ve Lider Adana Turizm'de çalışan 2010 model Mercedes-Benz Travego 15(2+1) şu anda Güney Akdeniz Seyahat' te çalışmaktadır.
Cezalı Üye
2017’de Daha da Güçlenen MAN, 2018‘e
Yenilikler, Ödüller ve Avantajlarla Giriyor


Daralan 2017 pazarında pazar payını geliştiren MAN, 2018’de de bilinen benzersiz özelliklerinin yanı sıra benzersiz avantajlarla donattığı yeni modellerinde, geliştirdiği ileri teknolojilerle gelen güvenlik konsepti ve EURO 6’daki uzmanlığı ile fark yaratmaya devam edecek.
European Coach Week (ECW) olarak da bilinen Busworld Kortrijk Fuarı’nda MAN standı, organizasyonun cazibe merkezi oldu. MAN’ın yoğun ilgi gören standında, tamamen yenilenen Lion’s Coach (2 aks 12 ve 2 aks 13 metre) ile NEOPLAN’ın Tourliner (2 aks 13 metre) ve Skyliner 50. Yıl seyahat otobüsleri ile avrupa çıkarması yaptı.
Busworld Kortrijk 2017’de ilk kez görücüye çıkan ve büyük beğeni toplayan Yeni MAN Lion’s Coach, bu yıl altı kategoride dağıtılan ödüllerden üçünü alarak, yarışmaya damgasını vurdu. Yeni MAN Lion’s Coach, yarışmada ‘Büyük Ödül’ün (Grand Coach Award) yanı sıra Konfor (Comfort Label) ve Tasarım (Design Label) kategorilerinde de en iyi otobüs seçildi.
MAN otobüs pazarında 2017’de %22 pazar payına ulaştı. 2 aks 13 metre uzunluğundaki yeni nesil MAN Lion’s Coach ve yine 2 aks 13 metre versiyonu NEOPLAN Tourliner başta olmak üzere, segmentlerinde üst sınıfı oluşturan modelleri ile Türkiye otobüs pazarında 2018’de de fark yaratmaya devam edecek. Kasım 2017 sonu itibariyle 129 adet araç satışına ulaşan MAN, yeni modelleri ile 2018 yılında hem satış adedini hem de pazar payını arttırmayı hedefliyor.
Daralan 2017 pazarında pazar payını geliştiren MAN, 2018’de de bilinen benzersiz özelliklerinin yanı sıra benzersiz avantajlarla donattığı yeni modellerinde, geliştirdiği ileri teknolojilerle gelen güvenlik konsepti ve EURO 6’daki uzmanlığı ile fark yaratmaya devam edecek.
Türkiye kamyon pazarında pazar payını en çok yükselten marka konumundaki MAN, müşteri memnuniyeti alanındaki liderliğini bağımsız araştırma şirketlerinin anketleriyle de tescillendi.
MAN TopUsed, 2. el piyasasında geri alım garantili satışları başlatarak bir ilke daha imza attığı 2017’de uluslararası pazarlarla işbirliğini geliştirdi. 2017 yılını 630 kamyon/çekici ve treyler ile kapatacak.
TopUsed, 2. el otobüste ise gerçekleştirdiği 175 adetlik satış ile 2017 yılı hedefini henüz Kasım ayında yakaladı. TopUsed’in 175 adetlik 2. el otobüs satışının %45’ini ise; Almanya, Belçika, Bosna, Bulgaristan, İtalya, KKTC, Kosova, Makedonya, Polonya ve Yunanistan gibi ülkelere gerçekleştirilen yurtdışı satışlar oluşturdu.
Üretim ve mühendislikteki MAN’ın yüksek standartlarını, verdiği üstün nitelikli hizmet anlayışıyla Satış Sonrası Hizmetler de geleceğe taşıyor. Sürekli güncellenen personel eğitimler ve yenilenen teknolojinin yanı sıra dijital avantajlardan da yararlanılıyor. MAN’ın tüm dünyadaki global ağında her bir araç için yapılan analizler ve tecrübelerle adeta genetik incelemesi yapılıyor ve online olarak paylaşılıyor. Arıza önleyici tedbirlere de olanak tanıyan bu sistemler ile MAN müşterileri, olası arızanın getirebileceği kimi büyük masraflardan ve zaman kaybından da kurtuluyor.
Satış Sonrası Hizmetler’de de ileri teknolojisini müşteri yararına kullanan MAN, tüm Türkiye’de yaygın yetkili servis ağı ile; bakım-onarımdan ikinci el değerine kadar aracın yaşam boyu maliyetini en ideal seviyeye çıkarıyor. MAN motor ömrünü en yüksek düzeye taşımak için MAN Genuine Oil’i geliştirdi. MAN araçları üstün nitelikleri ve kalitesi ile garanti sürelerinde kilometre sınırı taşımıyor. Satış sonrası hizmetler, ayrıca uzatılmış garanti paketleri, farklı bakım-onarım paketleri ile müşterilerine, geleceğe yönelik öngörülebilir maliyetler sunuyor. Garanti süresi biten müşteriler ise otomatik olarak ‘Müşteri İyi Niyet Desteği’ sisteminin bir parçası olarak bakım ve onarımlarında önemli avantajlar kazanıyorlar.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin geleneksel basın buluşması, bu yıl 12 Aralık tarihinde Taksim’deki Divan İstanbul’da gerçekleştirildi. MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’den Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu evsahipliğinde gerçekleşen toplantıda, otobüs, kamyon, ikinci el pazarları ile satış sonrası hizmetler alanında 2017 yılı değerlendirildi, 2018 yılı öngörüleri paylaşıldı.

OTOBÜS______________________________________________________

2017’de teknolojisi ve yenilikleriyle ile fark yaratan MAN, 2018’e da yeni modeller ve ödüllerle giriyor
Daralan 2017 pazarında pazar payını geliştiren MAN, 2018’de de bilinen benzersiz özelliklerinin yanı sıra benzersiz avantajlarla donattığı yeni modellerinde, geliştirdiği ileri teknolojilerle gelen güvenlik konsepti ve EURO 6’daki uzmanlığı ile fark yaratmaya devam edecek.
European Coach Week (ECW) olarak da bilinen Busworld Kortrijk Fuarı’nda MAN standı, organizasyonun cazibe merkezi oldu. MAN’ın yoğun ilgi gören stnadında, tamamen yenilenen Lion’s Coach (2 aks 12 ve 2 aks 13 metre) ile NEOPLAN’ın Tourliner (2 aks 13 metre) ve Skyliner 50. Yıl seyahat otobüsleri ile avrupa çıkarması yaptı.
Busworld Kortrijk 2017’de ilk kez görücüye çıkan ve büyük beğeni toplayan Yeni MAN Lion’s Coach, bu yıl altı kategoride dağıtılan ödüllerden üçünü alarak, yarışmaya damgasını vurdu. Yeni MAN Lion’s Coach, yarışmada ‘Büyük Ödül’ün (Grand Coach Award) yanı sıra Konfor (Comfort Label) ve Tasarım (Design Label) kategorilerinde de en iyi otobüs seçildi.
MAN otobüs pazarında 2017’de %22 pazar payına ulaştı. 2 aks 13 metre uzunluğundaki yeni nesil MAN Lion’s Coach ve yine 2 aks 13 metre versiyonu NEOPLAN Tourliner başta olmak üzere, segmentlerinde üst sınıfı oluşturan modelleri ile Türkiye otobüs pazarında 2018’de de fark yaratmaya devam edecek. Kasım 2017 sonu itibariyle 129 adet araç satışına ulaşan MAN, yeni modelleri ile 2018 yılında hem satış adedini hem de pazar payını arttırmayı hedefliyor.

MAN Seyahat Otobüsünde Pazar Payını Arttırdı

Kasım 2017 verilerine göre MAN pazarda %22’lik paya ulaştı.
Otobüs pazarının, yaşanan sosyo-ekonomik hareketliliğin de etkisiyle 2017’de bir önceki yıla göre ciddi oranda daraldığına dikkat çeken MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, şunları söyledi:
“MAN olarak, pazarda Kasım 2017 sonu verilerine göre %22’lik bir pay yakaladık. Sektör artık neredeyse tamamen 2+1 VIP otobüse dönüyor. Bu alanda sektörün tüm beklentilerini karşılamak adına MAN olarak pazara 2 aks 13 metrelik yeni ürünlerimizi sunuyoruz. 2 aks 13 metrelik Yeni MAN Lion’s Coach 2+1 koltuklu modellerde 41 yolcu, 2+2 koltuklu modellerinde de 55 yolcu olmak üzere, ayrıca daha rahat koltuk arası mesafeleri ile işletmeci açısından önemli ve rakipsiz avantajlara sahip ürünler sunuyoruz. Standart koridorsuz düz zemini, yolcu bölümündeki tavan yüksekliği, ultra ince ve ergonomik yolcu koltukları ile kendi segmentinin en ferah araçlarından olan MAN Lion’s Coach, yenilenen yüzü ile sunduğu tüm bu benzersiz avantajlarla birlikte en çok talep gören model konumunda olmaya devam edecek.
Yeni NEOPLAN Tourliner ise 2 aks 13 metre uzunluğunda olan yeni versiyonuyla, premium otobüs segmentinin en cazip modeli olmaya devam edecektir. Yeni Tourliner 2 aks 13 metrelik yeni versiyonu ile 2+1 koltuklu modellerde 41 yolcu, 2+2 koltuklu modellerinde de 52 yolcu olarak işletmecilerin tüm beklentilerini karşılayacaktır.

Yeni MAN Lion's Coach Busworld 2017'de resmen Tanıtıldı ve Ödülleri Topladı

Belçika’nın Kortrijk kentinde yapılan Busworld 2017’de ilk kez görücüye çıkan ve büyük beğeni toplayan Yeni MAN Lion’s Coach, bu yıl altı kategoride dağıtılan ödüllerden üçünü alarak, yarışmaya damgasını vurdu. Yeni MAN Lion’s Coach, yarışmada ‘Büyük Ödül’ün (Grand Coach Award) yanı sıra Konfor (Comfort Label) ve Tasarım (Design Label) kategorilerinde de en iyi seçildi.
Otobüs sektörünün uluslararası alandaki uzman isimleri ve çeşitli ulaşım şirketlerinin yöneticilerinden oluşan yarışma jürisi, yarışmacıları altı kategoride değerlendirdi. Altı kategoride altı ödül için yarışan 11 firma arasında bulunan MAN, Busworld’de ilk resmi tanıtımı gerçekleştirilen Yeni MAN Lion’s Coach ile yarışa katıldı. Yeni model MAN Lion’s Coach; sadece tasarımıyla değil aynı zamanda yeni fonksiyonlarıyla öne çıktı. LED ön ve arka ışıklandırma, iyileştirilmiş güç aktarımı (daha güçlü ve daha verimli D26 motoruyla) ve güvenlik özellikleriyle MAN Lion’s Coach, ECE R66.02 devrilme sistemi standartları ile uyumluluğu en göze çarpan özellikleriyle de ön planda oldu.
Verimlilik, güvenlik ve tasarımı tek bir pakette sunan MAN Lion’s Coach, dizaynı, teknolojisi, konforu ve performansı ile jüriyi büyülemeyi başararak, altı ödülden “Grand Award Coach”, “Comfort Label“ ve “Design Label” ödüllerini evine taşıdı. Bu yılki Busworld ödülü ile güzel bir başarı yakalayan MAN, fuarda NEOPLAN Skyliner 50. Yıl’ı ile de ön plandaydı. Lion’s Coach‘un galasının yapıldığı bin 600 metrekarelik alanda MAN dört ayrı araç daha sergiledi.
Yeni MAN Lion's Coach, Busworld 2017’de yoğun ilgi gördü.
Yenilenen MAN Lion's Coach ile en güncel araç devrilme standardı ECE R66.02, ekonomi ve güvenlik standartlarını belirleyen yeni bir otobüs ortaya çıkardı. Yeni tasarımı ile yeni bir tasarım dili ortaya koyan MAN Lion's Coach’un iskelet yapısı daha da güvenli hale getirildi. Optimize edilen hareket ve yeni nesil vites değiştirme stratejisiyle birlikte aerodinamikte yapılan %20'lik iyileştirme sayesinde daha yüksek yakıt tasarrufu sağlayan Yeni MAN Lion's Coach, arka ve önünde bulunan LED farlarıyla da yollarda bir ilke imza attı.

Önce Güvenlik

Yeni MAN Lion's Coach ve Yeni Tourliner hem daha güvenli hemde daha sağlam
Güvenlik, sadece aracı kullanan şöför için değil, yolcu ve trafikdeki diğer kişiler için de çok önemli. MAN bu nedenle geliştirdiği ileri teknolojiler bu konudaki öncülüğünü sürdürüyor. MAN güvenlik konsepti; kaza oluşumunu engellemek amacıyla geliştirilen aktif güvenlik sistemleri, olası bir kazanın zararlarını minimize etmeyi amaçlayan pasif güvenlik sistemleri ve kazayı önlemekte en önemli rolü olan Kaptanlara yönelik Güvenli Sürüş Eğitimlerinden oluşur.
MAN ve Neoplan araçlarında; EfficientRoll fonksiyonu, Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (ACC), Şerit Koruma Sistemi (LGS) ve MAN Dikkat Muhafazası ile topografya bazlı MAN EfficientCruise hız sabitleme kontrolü gibi çok çeşitli yardım sistemleri standart olarak bulunuyor. Yeni NEOPLAN Tourliner'ın güvenlik özellikleri de artırıldı. MAN AttentionGuard uyarı asistanı bu modelde ilk kez kullanıma alındı. Bu yardım sisteminin amacı, bir sürücünün dikkatinin azaldığını hissetmek ve gerekirse bir uyarı vermesidir. Sistem, bu uyarıyı vermek için Şerit Takip sisteminden (LGS) gelen bilgi de dahil olmak üzere bir dizi veriyi analiz ediyor. MAN AttentionGuard sürücüye dikkati dağıldıysa görsel, sesli ve titreşimli bir uyarı veriyor, ancak sürüş sürecine aktif olarak müdahale etmiyor. NEOPLAN Tourliner, diğer tüm NEOPLAN otobüsleri gibi, Acil Fren Asistanı (EBA), Adaptif Cruise Kontrol (ACC) ve Lastik Basıncı Monitörü (TPM) gibi geniş bir yardım yelpazesine sahiptir. Yeni servis aralığı hesaplayıcısı, servis tarihleri ve parça aşınmasını izleyip tahmin ederek aracın kullanılabilirliğini arttırır.
Yeni MAN Lion’s Coach tasarımcıları; sürücü kokpiti, yolcu bölmesi, bagaj taşıma alanı ve tahrik ünitesinin fonksiyonel alanlarını net bir şekilde ayırmaya odaklandı. Görünüme ek olarak, bu ayrıştırma; bakım kolaylığı sağladığı gibi, hasar gören parçaların hızlı bir şekilde ve büyük maliyetler oluşturmadan değiştirilebilme avantajı sağladı. Üretimde kullanılan yeni malzemeler ve üretim süreçlerindeki geliştirmeler ile Yeni MAN Lion’s Coach, daha hafif ve daha da sağlam hale getirildi. 9 Kasım 2017 tarihinden itibaren yeni onaylanan tüm II. ve III. Sınıf otobüsler için geçerli olan ECE R66.02 standardında, devrilme durumunda otobüs içerisinde bir yaşam alanına ihtiyaç duyulacak. Bunun alanın oluşabilmesi için aracın iskelet yapısı, yolcuların hayatta kalma alanını korumaya yönelik daha fazla enerji absorbe edebilmeli. MAN bu yasal gerekliliklere uymak için yüksek mukavemetli çelik parçaları araç iskeletine entegre ediyor. B sütununda ve aracın arkasında rulo bar (kuşak ) için patentli Tube-in-tube teknolojisi kullanıyor ve bu önlemlerin her ikisi de gerekli yapı gücü sağlayarak bir çarpışmadan kaynaklanan enerjinin optimum düzeyde absorbe edilmesini sağlamada önemli bir rol oynuyor. Yeni MAN Lion's Coach'ın kaza durumunda yüzde 50 daha fazla çarpma enerjisini absorbe edebileceği anlamına geliyor.

Yeni MAN Lion's Coach 2 Aks 12 Metre ve 13 Metre Seçenekleriyle Busworld'da Görücüye Çıktı

Yeni MAN Lion’s Coach pazara üç farklı uzunlukta sunulacak: araçlar iki veya üç dingilde 12.101 mm, 13.901 mm. 2018 yılında, 13 m iki akslı araç (13.091 mm) yeni MAN Lion’s Coach ailesine katılacak. İlave edilen yeni 4 (2+2) koltuk, 12 mt versiyonuyla karşılaştırıldığında, Lion’s Coach’u özellikle ekonomik açıdan çekici bir seçenek haline getiriyor. MAN Lion's Coach’un tuvaletsiz olan modelinin maksimum 55 (2+2) veya 41 (2+1) kişilik yolcu kapasitesi bulunuyor. Bagaj bölmeleri, modele bağlı olarak 11,7 ila 14,3 m3 arasında bir hacme sahip.

Verimlilik ve Konfor Arasındaki Optimum Denge

Yeni MAN Lion's Coach; şimdiye kadar olduğu gibi yine ekonomik olduğunu ispatlarken, optimize edilmiş Euro 6 motoru ve aktarma organları ile genişletilmiş dingil oranı = 2.73 ve artan güç çıkışı (20 bg ve 200 Nm artmıştır) gibi avantajları da bulunuyor. Yeni ikinci nesil Retarder, uzun dingil oranları ile birlikte optimum fren etkisi sağlayan Yeni MAN Lion's Coach, 3200 Nm yerine 4000 Nm'lik yüksek maksimum torka ulaşarak sert fren esnasında bile daha fazla rezerve ulaşarak aracın emniyetini arttırıyor. MAN BrakeMatic elektronik fren sistemi ile yeni MAN Lion's Coach, diğer MAN ve NEOPLAN tur ve şehirlerarası otobüsler aynı zamanda daha güçlü EVBec motor freni özelliğine sahip oluyor. Egzoz gazı arka basıncının elektronik olarak düzenlenmesi, artan frenlemeyi de mümkün kılıyor.
Yeni Lion’s Coach’a yüksek performanlı motor ve fonksiyonel şanzıman
460 beygir ve üzerinde motorlarda standart olarak sunulan MAN TipMatic şanzıman, MAN D26 motorlarına en uygun şekilde eşleşen yeni bir hareket ve vites değiştirme çözümü sunuyor. Buna ek olarak, ilave edilen yeni özelliklerle Yeni SmartShifting dişli kutusu işlevi, vites değiştirirken verimlilik ile konfor arasındaki optimum denge bulma konusunda önemli bir rol oynuyor. Böylece tüm sürüş koşullarında vites değiştirme yardımı ile yeni, hızlı bir vites değiştirme prosedürünü birleştiriyor. Yüksek performans gerektiren zorlu arazide veya ağır yüklerde yeni D26 tip motorlar optimize edilmiş hareket kabiliyeti sunuyor. 200 Nm arttırılan tork, aynı zamanda mükemmel hareket kabiliyetine katkıda bulunarak, genel olarak 20 hp'lik bir güç artışı sağlayan motor, geniş bir motor devri aralığında üstün sürüş performansı sağlıyor.

Kullanımda yüksek konfor sağlayan teknolojiler MAN’da

Yeni MAN Lion’s Coach’da bulunan Rölanti Hızı Sürüşü fonksiyonu ile gaz pedalına dokunmadan rölanti hızında konforlu bir sürüş sağlıyor. Bu yeni özellik ile otobüs, debriyaj devreye sokulduğunda yavaş hareket eden trafik koşullarınsa zahmetsizce ilerliyor. MANuel vites değiştirme, birinci vitesten altıncı vitese kadar mümkün iken, boşta vites daha yüksek bir vites için yetersiz olduğunda veya frenlendiğinde vites küçültme otomatik olarak gerçekleşiyor. Buna ek olarak, EfficientRoll fonksiyonu, Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (ACC), Şerit Koruma Sistemi (LGS) ve MAN Dikkat Muhafazası ile topografya bazlı MAN EfficientCruise hız sabitleme kontrolü gibi çok çeşitli yardım sistemleri de bulunuyor.
Aerodinamiğin sağladığı ekstra ekonomi
Yeni nesil amortisörler ve optimize edilmiş araç konfigürasyonu, gelişmiş sürüş konforu, gelişmiş bir kullanım ve daha yüksek güvenlik özellikleri sunuyor. Yardım sistemleri sadece seyahat sırasında ilave konfor ve güvenlik sağlamakla birlikte aynı zamanda aerodinamikte olduğu gibi verimliliğe de önemli katkıda bulunuyor ve bu da önceki modelden yüzde 20 daha iyi sonuçlar veriyor. Şöyle ki; EfficientRoll fonksiyonu, dişliyi nötr ‘N’ konumuna otomatik olarak hareket ettirerek, otobüsün mümkün olduğunca tahrik hattındaki az sürtünme kaybıyla hareket etmesini sağlayarak, hafif yamaçlarda bile etkin bir artış sağlıyor. Bir önceki EfficientCruise versiyonunda yüzde 6'ya varan bir yakıt tasarrufu sağlarken, yeni özellikler yakıt tüketiminde daha fazla verimlilik sağlıyor.
Aracın dışında yer alan onlarca çekici özellik aracın içinde de bulunuyor
Yeni MAN Lion's Coach’da iç mekan çekiciliğini artıran yeni tasarımlara yer verildi; entegre bir LED şerit ışıkla zemin ılık beyaz renkte aydınlatırken, yeni renk ve döşeme konseptinde hafif ve rahatlatıcı tonlar kullanıldı. Yeni tasarlanan bagaj rafları, kendine özgü görünümü ile son derece göz alıcı hale getirilirken, ön cama doğru oldukça önemli bir mesafede uzatılarak hem yolcular hem de sürücü için geniş bir alan hissi yaratıldı. Çeşitli fonksiyonlar sunan, hava akışını ve yönünü sürekli olarak ayarlamaya veya LED ışığını ve hoparlör işlevini açıp kapatmaya izin veren entegre servis setleri, seyahati daha konforlu hale getirdi.
Sürücü kabini, ergonomi ve pratiklik bakımından geliştirilerek, daha da modern bir görünüm kazandı. Yapılan geliştirme; tuşları yeniden konumlandırmayı ve depolama alanını sürücünün soluna yeniden tasarlamayı da kapsadı. Gelişmiş depolama konsepti daha fazla alan sağlarken yeni formunda; A4 klasörler/dosyalar, büyük içecek şişeleri veya cep telefonları gibi sık kullanılan araçları saklamaya daha uygun hale geldi. Neredeyse görünmez ısıtma tellerine sahip optimize edilmiş ısıtılmış sürücü penceresi, sürücü için daha fazla konfor ve güvenlik kazandırdı. Ek bir seçenek olarak, bu pencere laminasyonlu emniyet camında da mevcut olup, ısıtma telleri sadece 0.02 mm çapındadır. Dahası, bölmeler arasına yerleştirilen filmdeki UV filtresi sayesinde, otobüse yalnızca % 1 UV ışını girebilir.

NEOPLAN Tourliner 2 Aks 13 Metre Seyahat Otobüsünü Fuarda Tanıttı

MAN’nın çok yönlü modeli olan yeni NEOPLAN Tourliner, premium segmentte ihtiyaç duyulan tüm özellikleri sunuyor. NEOPLAN Tourliner’ın iki akslı 13 metrelik modeli, bu yıl Busworld 2017'de MAN’ın araç versiyonlarına eklendi. Ayrıca, LED ana farlar serinin standart donanımlarına arasına alındı.
Yeni NEOPLAN Tourliner, NEOPLAN ailesinin bir parçası olduğunu ilk bakışta hissettiriyor. Şık bir şekilde tavana uzanan ön kısım, ‘kuyruklu–yıldız’ tasarımı, klima kontrol ünitesi, daha da belirgin farlar (2016 sonundan bu yana tüm NEOPLAN otobüslerinin özelliği olan siyah arka plana sahip ve ‘Angel Eyes’ LED gündüz farları) ve çok övgü alan ‘Sharp–Cut’ keskin hatlara sahip tasarım, kusursuz bir NEOPLAN resminin parçalarını tamamlıyor. Bu araç, kusursuz üst segment otobüs görünümünü korurken, var olan filosuna standart segmentte otobüs eklemek isteyenler için de ideal bir seçenek oluşturuyor.
Geçen yıl iki ve üç akslı modellerin piyasaya sürülmesinin ardından, Kortrijk'de düzenlenen Busworld 2017’de, model yelpazesini zenginleştirecek ekstra uzun iki akslı modeli satışa sunulacağını duyuran MAN, 13.103 mm'lik yeni NEOPLAN Tourliner ile 59 yolcu için rahat oturma imkanı sunuyor. 14.3 m3'e kadar olan bagaj kapasitesi, bu otobüsün ekonomik şehirlerarası seyahatler için olduğu kadar gezi ve günlük turlar için de ideal bir seçim olmasını sağlıyor. 19.5 tona kadar olan toplam ağırlığı da 13 metre iki akslı otobüsün olası kullanımlar açısından esnekliğine katkıda bulunuyor.

Yolcular ve Sürücüler İçin üst Donanım Seçenekleri

Yeni NEOPLAN Tourliner, uyumlu renklere sahip; aydınlık ve ferah iç mekan, erişimi kolay bagaj rafları ile yolcularını evlerinde hissettiriyor. Yeni renk konsepti, lüks bir atmosfer yaratan gri tonları ve bej tonlarının cesur kullanımı ile fark yaratıyor. Otobüs’ün iç aydınlatmasında kullanılan LED ışıklar, aydınlatma tasarımı alanındaki yeni gelişmelerden öncü örnekler sunuyor. Araç içi havalandırmasını iyileştirmek için havalandırma sistemi tamamen revize edilen NEOPLAN da; ayrı ayrı ayarlanabilen dolaylı havalandırma sağlayan yeni üniteler sayesinde servis setlerinde artan konfor seviyesini hissettiriyor.
NEOPLAN Tourliner, sürücüsüne ergonomi de göz önünde bulundurularak optimize edilmiş bir çalışma alanı sunuyor. Sürücü kokpiti her yönü ile yüksek kalite ve üst düzey işçiliğe sahip. Kokpitte yapılan geliştirmeler arasında, A4 klasör ya da büyük bir içecek şişesi gibi sık kullanılan öğeleri barındıracak şekilde geliştirilmiş kontrol panelinin revizyonu yer alıyor. Kontrol tuşları kullanıcı ergonomisini geliştirmek için aralıklarla yerleştirilirken, yolculuğu canlandıran yeni nesil Multi Me-dia Coach (MMC) bilgi-eğlence sistemi temel sürümü (5 inçlik ekran) veya gelişmiş sürümü ile (7 inçlik ekran) kullanılabiliyor. Sistem, ses girişi ve aynı anda iki akıllı telefonu bağlama seçeneği de dahil olmak üzere bir dizi yeni özelliği barındırıyor.
Neredeyse görünmez ısıtma tellerine sahip optimize edilmiş ısıtılmış sürücü camı, sürücü için daha fazla konfor ve güvenlik sağlıyor. 2018 modelinden itibaren, bu cam için standart olarak 0.02 mm çapında ısıtma tellerine sahip laminasyonlu güvenlik camı kullanılacak. Ayrıca, bölmeler arasında konumlandırılan filmdeki UV filtresi sayesinde, yalnızca yüzde 1 UV ışınları otobüste girebilecek.

Kamu Satış’ta da Başarımız Devam Ediyor

2017 yılında hızlı başlayan kamu alımları yılın ikinci yarısında hız kesti. Kamu satış birimimiz 2017 yılında 200 adetlik direkt satış yapmıştır. Yine geçmiş yıllarda olduğu gibi MAN, özel amaçlı kullanım gerektiren ve çok özellikli araçların ihtiyaç duyulan segmentlerde tercih sebebi olmaya devam etmektedir. Satışların dağılımına bakıldığında ana kalem itfaiye gurubu sonrasında ise ağır şartlarda çalışacak olan vinç, damper ve çift çeker çekicilerden oluşmaktadır.

KAMYON______________________________________________________

MAN İthal Kamyon Pazarında Yine Birinci

Daralan 2017 pazarında pazar payını geliştiren MAN, 2018’de de bilinen benzersiz özelliklerinin yanı sıra benzersiz avantajlarla donattığı yeni modellerinde, geliştirdiği ileri teknolojilerle gelen güvenlik konsepti ve EURO 6’daki uzmanlığı ile fark yaratmaya devam edecek.
Türkiye kamyon pazarında pazar payını en çok yükselten marka konumundaki MAN, müşteri memnuniyeti alanındaki liderliğini bağımsız araştırma şirketlerinin anketleriyle de tescillendi.
Çeşitli zorluklarla mücadele edilen 2017 yılı, Ekim ayı sonu itibari ile 12 ton üstü kamyon pazarında, halihazırda ciddi miktarda daralma gösterdi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %6’lık bir daralma gözlendiğini belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, “MAN Kamyon ise 2017 yılında TAİD tarafından paylaşılan satış rakamlarına bakıldığında pazar payını en çok yükselten marka konumunda” dedi.
Rekabetin çok yoğun yaşandığı pazarda MAN’ın, yüksek kalitesi, müşteri odaklı çözüm önerileri ve müşteri memnuniyetine verdiği önem ile bir adım öne çıktığını vurgulayan Serkan Sara, şöyle konuştu:
“MAN, müşteri odaklı üretim anlayışıyla her alanda fark yaratıyor. Bu yaklaşımla geliştirilen EfficientLine serisi çekilerimizde, üstün özellikleri ve yeni seri Euro 6C araçlarımızda müşterilerimize sunduğumuz ilave çözümler ile sektörü adeta şekillendirmektedir. Yaşam boyu maliyetlere bakıldığında MAN; yakıt ekonomisi, uzun ömürlü olması ve daha az yıpranması ile ciddi anlamda fark yaratmıştır. Ayrıca araçlarımızın yüksek performansına satış sonrası hizmetlerdeki müşteri ve çözüm odaklı yaklaşımımız eklenince halihazırda çok yüksek olan memnuniyet sonuçlarımız, her yıl olduğu gibi gelişim göstermiş ve Dünya çapındaki tüm MAN organizasyonlarına ilham verecek, örnek gösterilecek seviyeye ulaşmıştır.

MAN, EURO 6C İle İddiasını Daha da Geliştirdi

Özellikle 2017’nın ikinci yarısından itibaren müşterileriler EURO 6C araçlarla tanıştı. MAN’ın teknoloji alanındaki öncülüğü, EURO 6C ile bir kez daha tecrübe ve tescil edildi. Euro 6C’de kullanılan Commonrail motor teknolojisi, bizim uzun yıllardır kullandığımız, bu konuda çok ciddi bir tecrübe ve bilgi birikimimizin olduğu bir teknolojidir.
Euro 6C araçlarımızda teknik anlamda bir çok gelişme yaşandı. Euro 6 araçlarımıza göre yeni seri Euro6C araçlarımızdaki en önemli geliştirme araç performansının en belirgin öğesi olan motorlarda yaşandı. Yeni seri araçlarımızda kullanılan motorlar bir önceki seriye oranla 20 hp daha fazla güç ve 200 Nm ilave tork değeri sağlamakta ve halihazırda sektörün yakıt tasarrufu konusunda öncüsü olan araçlarımızı bir adım daha öne çıkarmaktadır.
MAN’ın üstün özelliklerinin yanı sıra rakiplerine göre en büyük avantajlarından biri de; geniş ürün yelpazesidir. Sektörün ihtiyaç duyduğu tüm araç tipi ve versiyonlarına, araçlarda herhangi bir tadilat veya adaptasyona gerek kalmadan cevap verebiliyoruz. Önümüzdeki 10 yılda da yeni teknolojiler, yeni ürünler, kapsamlı hizmetler ile yeni lokasyonlarda müşterilerimiz ile iç içe olmayı planlıyoruz. EURO 6C araçlarımızda sunduğumuz geniş ürün gamı ile müşterilerimizin taleplerini karşılamaya devam ediyoruz.

MAN Müşteri Memnuniyetinde de Liderliğini Koruyor

MAN olarak, araçlarımızda yaptığımız geliştirmelerin yanı sıra ‘Yaşamboyu İş Ortağı’ olarak gördüğümüz müşterilerimizin işletme maliyetlerini en aza indirmek üzere özel eğitimler veriyor, sistemler geliştiriyoruz. Bizim asıl işimiz, müşterilerimiz aracımızı satın aldıktan sonra başlıyor. Ticari bir aracın sahibine çalıştıkça para kazandırdığının ve bu nedenle de müşterilerimize satış sonrası hizmetlerimizi en kapsamlı ve en hızlı şekilde ulaştırmamız gerektiğinin bilincindeyiz. Yıllardır tüm bayi ve servis yapılanmamızı, hizmet anlayışımızı çok bilinen bir deyimle ‘Müşteri Velinimetimizdir’ diyerek tarif ettiğimiz bu felsefeye göre kurguladık, sonuçlarını da alıyoruz. Ağır ticari araçlar alanında bağımsız araştırma şirketleri tarafından yapılan CXI (Customer Experience Index) gibi müşteri memnuniyeti anketlerinde, 2017 yılında hem satış, hem de satış sonrası alanlarında müşterilerimiz; MAN markasını açık ara ‘En Değerli Marka’ olarak seçmiş ve müşteri memnuniyetinde lider konuma taşımıştır.
MAN, Türkiye pazarına olan inancı ile tüketicilerin ihtiyaçlarını en doğru şekilde anlayarak, en doğru aracı sunma azmi ile yeni teknolojileri ülkemize getirmeye ve müşteri odaklı satış sonrası organizasyonu ile lider marka olmaya devam edecektir.









TOPUSED – 2. EL____________________________________________________

MAN TOPUSED, 2017 Yılında Global Pazarlar İle İşbirliğini Geliştirdi

MAN TopUsed, 2. el piyasasında geri alım garantili satışları başlatarak bir ilke daha imza attığı 2017’de uluslararası pazarlarla işbirliğini geliştirdi. 2017 yılını 630 kamyon/çekici ve treyler ile kapatacak.
TopUsed, 2. el otobüste ise gerçekleştirdiği 175 adetlik satış ile 2017 yılı hedefini henüz Kasım ayında yakaladı. TopUsed’in 175 adetlik 2. el otobüs satışının %45’ini ise; Almanya, Belçika, Bosna, Bulgaristan, İtalya, KKTC, Kosova, Makedonya, Polonya ve Yunanistan gibi ülkelere gerçekleştirilen yurtdışı satışlar oluşturdu.
MAN TopUsed Türkiye’nin, MAN Almanya merkez ve global pazarlar ile işbirliğini her geçen gün arttırdığını vurgulayan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal, 2017 yılında yapılan yurt dışı satışların önemine işaret ederek şöyle konuştu:
“Halen Ankara ve İstanbul Asya yakasındaki iki merkezimizin yanı sıra İstanbul İkitelli, Ankara Kayaş, İzmir ve Konya’daki ilave satış noktalarımız ile birlikte Türkiye’de toplam 6 şubemizle müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Orta vadede ise 10 merkeze ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için mevcut bayilerimizle entegreli bir çalışma içerisindeyiz.
MAN TopUsed, sıfır satışlarda vermiş olduğu takas destek hizmetinin yanı sıra marka ayrımı gözetmeksizin serbest alımlar da yapmaktadır. Ayrıca takasa alınan veya serbest alım yapılan araçlar, bağımsız ekspertiz raporları ile desteklenmektedir.
Seçilen 2. el MAN marka araçlarımız da, sıfır araçlarımızda olduğu gibi komple bakım paketli ve garantili olarak satışa sunulabilmektedir. Müşterilerimize, uzatılmış araç garantileri, özel finansman çözümleri, uygun onarım ve bakım sözleşmeleri ile araç modifikasyonları gibi kişiye özel hizmetler sunarak, istedikleri araca, istedikleri şartlarda sahip olmalarını sağlıyoruz. TopUsed olarak, hem 2. el araçlar, hem finansal açıdan sunduğumuz avantajlarla, aracını yenilemek isteyen bireysel müşterilerimiz ve filosunu yenilemek isteyen kurumsal müşterilerimize de, çok önemli takas imkanları sağlıyoruz.

Dünyanın En Önemli Ağır Ticari Araçlar 2. El Pazarlarından Biriyiz

Türkiye, Avrupa ve Dünyanın en önemli ağır ticari araçlar 2. el pazarlarından birini oluşturuyor. İlgili sektörler için de çok önemli bir unsur olan Türkiye ağır ticari araçlar 2. el pazarının en önemli ihtiyacı olan, kurumsal güvenceyi dürüst ve şeffaf bir yapı ile karşılayarak sektörüne öncülük eden MAN TopUsed, müşteri odaklı yaklaşımı ile fark yaratmıştır. MAN TopUsed ile birlikte kurumsal markalara yönelik güven ve talepte kaydedilen önemli artış ise sektördeki diğer marka temsilcilerini de kendi 2. el organizasyonlarını kurmaya zorlamaktadır. Bir anlamda rekabet ve yeniliklerle, 2. el pazarındaki bu olumlu ve önemli gelişmelere öncülük ediyoruz.
2. elde geri alım garantili satışlar
MAN TopUsed hem otobüs hem de kamyon 2. el piyasasında geri alım garantili satışları başlatarak Türkiye’de bir ilke daha imza attı. Söz konusu araçları müşteriye sunmadan önce hem kendi merkez servislerimizde teknik ekspertize tabi tutmakta, hem de bu bulguları bağımzsız ekspertiz raporları ile desteklemekteyiz. Böylelikle 2. el aracın teslim anındaki kondisyonu ile ilgili müşterilerimizle tam mutabakat sağlamak mümkün olmakta. Geri alım garantili tüm 2. el satışlarımız da, aynen sıfır araçlarımızda olduğu gibi komple bakım paketli ve garantili olarak satılmaktadır. Bu çerçevede çekicilerde 6 yıla, seyahat otobüslerinde ise 5 yıla kadar garanti uzatımı mümkün olabilmektedir.

2. El Kamyon ve Çekici Pazarı

Bir taraftan Euro6 normuna geçiş, diğer taraftan yükselen kurların etkisi ile 2. el kamyon & çekici pazarı, 2017’de hareketli bir yıl geçirmiştir. Yaşanan ekonomik gelişmelerle birlikte daralan kamyon & çekici pazarında takas projelerinin de azalmasıyla birlikte MAN TopUsed, yılın ikinci yarısından itibaren serbest alımlara ağırlık vermiştir. MAN TopUsed’ın 2017 yılını 630 kamyon / çekici ve treyler ile kapatacağını öngörmekteyiz.

2. El Otobüs Pazarı

Bir taraftan değişen kurlar, diğer taraftan turizm sektöründeki sıkıntılarla birlikte, bireysel otobüsçülerin de sektörden çekilmeye başlaması ile 2017, otobüs 2. el piyasası açısından çok zorlu bir yıla dönüşmüştür. Bu zorlu yılda MAN TopUsed, 36 aya varan geri alım garantili satışları ve yurtdışına yapmış olduğu satışlar ile 2017 satış adet hedeflerini, daha şimdidien tutturmuştur. Kasım 2017 sonu itibarı ile gerçekleştirilen 175 adet otobüs satışının %45’ini yurtdışına yapılan satışlar oluşturmaktadır. İhracat yapılan pazarlar arasında Almanya, Belçika, Bosna, Bulgaristan, İtalya, KKTC, Kosova, Makedonya, Polonya ve Yunanistan gibi ülkeler bulunmaktadır”.






SATIŞ SONRASI HİZMETLER____________________________________

MAN Satış Sonrası Hizmetlerde de Müşterilerine Ayrıcalıklar Sunuyor

Üretim ve mühendislikteki MAN’ın yüksek standartlarını, verdiği üstün nitelikli hizmet anlayışıyla Satış Sonrası Hizmetler de geleceğe taşıyor. Sürekli güncellenen personel eğitimler ve yenilenen teknolojinin yanı sıra dijital avantajlardan da yararlanılıyor. MAN’ın tüm dünyadaki global ağında her bir araç için yapılan analizler ve tecrübelerle adeta genetik incelemesi yapılıyor ve online olarak paylaşılıyor. Arıza önleyici tedbirlere de olanak tanıyan bu sistemler ile MAN müşterileri, olası arızanın getirebileceği kimi büyük masraflardan ve zaman kaybından da kurtuluyor.
Satış Sonrası Hizmetler’de de ileri teknolojisini müşteri yararına kullanan MAN, tüm Türkiye’de yaygın yetkili servis ağı ile; bakım-onarımdan ikinci el değerine kadar aracın yaşam boyu maliyetini en ideal seviyeye çıkarıyor. MAN motor ömrünü en yüksek düzeye taşımak için MAN Genuine Oil’i geliştirdi. MAN araçları üstün nitelikleri ve kalitesi ile garanti sürelerinde kilometre sınırı taşımıyor. Satış sonrası hizmetler, ayrıca uzatılmış garanti paketleri, farklı bakım-onarım paketleri ile müşterilerine, geleceğe yönelik öngörülebilir maliyetler sunuyor. Garanti süresi biten müşteriler ise otomatik olarak ‘Müşteri İyi Niyet Desteği’ sisteminin bir parçası olarak bakım ve onarımlarında önemli avantajlar kazanıyorlar.

Veri Analizi İle Önleyici Arıza Desteği

MAN ve Neoplan markalarının aynı zamanda müşterilere verilen sözü de temsil ettiğini vurgulayan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu, sözlerine şöyle devam etti:
“Firmamızın Satış sonrası Hizmetler bölümü, tam da bu sözleri yerine getirdiğimiz bir alanda etkin oluyor. Başarımızı müşterilerimizin tekrarlayan araç alımlarında görüyoruz. Müşterilerimize, araçlarımızı satın almakla verdikleri kararın doğruluğunu onlara tekrar gösterme fırsatı buluyoruz. Servis hizmetlerindeki amacımız, müşterilerimizin beklentilerini dahi aşmak. Yetkili servis personelimiz düzenli eğitim programları içinde bir yandan eğitim akademimizin zorunlu standart bilgi düzeyine eriştirilirken, diğer yandan gelişen teknolojinin verdiği dijital olanaklar içinde Ankara’daki merkezimizin online desteğiyle tüm dünyadaki MAN ve NEOPLAN araçlarının bakım ve onarım deneyimlerinin başarılı sonuçlarından yararlanabiliyorlar. Tüm yetkili servislerimiz sanal tek bir merkezi servis bilgisiyle bütünleşiyor. Arızaların araç tipi, müşteri, kullanım koşulları ve diğer seçilmiş kriterlere göre meydana gelişleri inceleniyor. Veri yönetim çağının ileri analizleri ile artık arızaları doğmadan yakalayabiliyoruz. Buna bir tür kullanım koşullarının genetik incelemesi diyebiliriz. Müşterilerimizi kullanım hatalarıyla ilgili olarak karşılaşabilecekleri arızalarla ilgili olarak uyarabiliyoruz. Bakımlarını yetkili servislerde yaptıran müşterilerimiz, gelebilecek büyük masraflardan kurtuluyorlar.

En Düşük Yaşam Boyu Maliyet

Müşterilerimiz için MAN ve NEOPLAN araçlarının toplam yaşam maliyetlerini düşürmeye odaklıyız. Bu maliyet iki bölümden oluşuyor. Birincisi aracın satın alınma değeri sonrasında kullanım süresi boyunca eklenen bakım, yakıt harcaması, onarım ve ikinci el değeri gibi maliyetlerdir. Fakat en az bunlar kadar ve belki daha da önemli masraf ve kayıplar de, müşterimizin işini yürütürken karşılaşacağı ilave maliyetlerdir. Bunlar, beklenmeyen arızalar nedeniyle ticaret ve prestij kayıplarından firma güvenirliği ve firmanın kendi müşterileri nezdindeki marka değeri ve güvenirliğine kadar uzanan ağır kayıplardır. Parça ve bakım tasarruflarıyla ilk aşamadaki koruma önlemlerini ve bunların maliyetlerini azaltarak müşterinin geçici ve aldatıcı bir şekilde güvenini kazanmak pekala mümkün olabilir. Bizim amacımız; aracın satın alınmasıyla başlayan ilk aşama maliyetlerini ve müşterinin iş hayatındaki fırsat maliyetlerini de maksimize edecek akılcı bir yöntemle düşürmeye çalışmaktır. Bu, kolay bir iş değildir. Bu bakış açısı, rastgele değil de müşteriye daha pahalı sonuçlar üretmemeyi garantileyen ve ileri teknik analiz sonuçları ile doğrulanan hızlı maliyet önlemlerini almayı gerektirmektedir. MAN ve Neoplan müşterileri bir kez kullanım süresi geçirdikten sonra kendi firma değerleri artarken araçlarının toplam yaşam maliyetinin düştüğünü deneyimliyorlar. Krizlere bir de kendi beklenmeyen krizlerini eklemiyorlar. Tam tersine daha sonra farkına varabilecekleri beklentilerinin dahi düşünülmüş ve karşılanmakta olduğunu görerek güvenlerini arttırıyorlar. Ödemeye razı oldukları bedelin daha büyük bir hizmet karşılığı olduğunu, gelecekte ve şaşırarak fark ediyorlar. MAN ve Neoplan markalarımız, kalıcı ve sadık müşterilerimiz üzerinden büyüyor. Kalite ve güven ilkelerimizden ödün vermiyoruz. ‘Kalite’nin katlanarak geriye ödeyen bir ‘kendine yatırım’ olduğunu anlatıyor ve kanıtlıyoruz.

Diesel Partikül Filtre Ömrü

Örneğin Euro VI dönemiyle birlikte araçlarda kısaca DPF adıyla bilinen Diesel Partikül Filtreleri kullanılıyor. Bu filtreler araç motorundan çıkan kurum parçacıklarını tutarak çevre kirliliğine engel oluyorlar. Bu filtrelerin tıkanma zamanları aynı zamanda motorda ne kadar kurum üretildiğinin de bir göstergesidir. Filtrede aşırı kurum toplanması aslında motor içinde aşırı kurum üretildiğini ve bu kurumun önce motor yağında toplandığını söylüyor. Kullanılan motor yağının kalitesine bağlı olarak oluşan bu kurum yalnızca çevreyi kirletmekle kalmıyor, aynı zamanda motor parçalarının çabuk aşınmasına ve kendi ömrünü tüketmesine de neden oluyor. Her bir MAN ve Neoplan aracında yalnızca bir adet DPF filtre vardır. Bu filtrelerin değişim aralığı otobüs, çekici ve kamyonlarımızda 850 bin km’yi aşacak kadar uzundur. Müşterilerimiz lütfen satın aldıkları araçlarda DPF değişim aralıklarını kontrol etsinler. Sık değiştirilen ucuz DPF’ler ile uzun aralıkla değiştirilen nispeten pahalı DPF’ler zaman içinde aynı maliyete neden olsalar bile kurum oluşumunun motora verdiği zarar yönünden araç toplam maliyetinde zararlı çıkacaklarını hesaba katabilirler.

MAN Genuine Oil

2018 yılında MAN kurum oluşumunu en aza indirecek ve motor ömrünü en yüksek düzeyde koruyacak MAN Genuine Oil’i, yani MAN motor yağını müşterilerinin kullanımına arz ediyor. Bu motor yağı Türkiye’de tüm dünya ülkeleri ile aynı zamanda devreye alınıyor. MAN normlarına uygun olarak geliştirilen bu motor yağı, dünya ihalesi sonucunda fiyatlandırıldığından ileri kalite özelliklerine karşın uygun fiyatla kullanıma sunulabilecek.

İki Yıl Yedek Parça Garantisi

Kalitemize olan güvenimiz, Satış Sonrası Hizmetler alanında da iki önemli ve cesur kararı almamıza olanak veriyor. Bunlardan ilki orijinal yedek parçalarımıza sağladığımız iki yıllık garanti süresidir. Araçlarının bakım ve onarımlarını MAN orijinal yedek parçalarıyla Yetkili Servislerimizde yaptıran tüm müşterilerimiz, bu işlemlerini iki yıl merkezi MAN garantisi altına almış olurlar. MAN markası müşterilerine yetkili servis hizmetlerinin arkasında olduğunu anlatmakla kalmıyor, iki yıllık garanti taahhüdü vererek bunu açık bir avantaja dönüştürüyor. Müşterilerimiz bakım ve onarımlarını MAN markasına iki yıl sigortalatmış oluyorlar. Bunun için ek bir ücret ödemiyorlar.

Araç Garanti Süresi Sonrasında da Süren Destek

MAN araçların üstün nitelikleri, garantide kilometre sınırı tanımıyor. Diğer bir deyişle garanti süresinde kilometre sınırı bulunmuyor. Yaşam boyu iş ortağımız olarak gördüğümüz müşterilerimize ayrıca uzatılmış garanti ve bakım paketlerimizle de avantajlar sunuyoruz. Periyodik araç bakımlarını içeren; araç tipine ve kullanımına göre müşterilerin talep ettiği ödeme aralıklarında satışı gerçekleşebilen standart bakım parçalarımızı içeren ya da aşınan parçaları da kapsayan bakım paketlerimiz mevcut. İş ortaklarımıza, uzatılmış garanti ve bakım paketlerini birleştirerek ortak bir paket olarak sunuyoruz. Birçok müşterimiz bu bakım paketlerimizden yararlanarak, masraflarını azaltarak planlayabilmekte ve rekabet dünyasında öngörülebilir maliyetlerle ‘evdeki hesabın çarşıya uyacağı’ gerçekçi bir bütçe ile çalışabilmektedir.
Hiçbir bakım paketine dahil olmadığı halde tüm bakımlarını yetkili servislerimizde yaptıran müşterilerimiz de, garanti süresi bittikten sonra araç alımından sonraki dördüncü yıl ve sekizyüzbin kilometreye kadar tüm onarımlarında, otomatikman ‘Müşteri İyi Niyet Desteği’ sistemimizin bir üyesi oluyorlar. Hiçbir başvuruya ya da yönetici ile görüşmeye gerek kalmadan sistem bilgisayarından %90 ile %60 arasında orijinal parça iyi niyet indirimlerinden yararlandırılıyorlar. Pazarlama bütçemizi, sadık müşterilerimize kullandırarak müşterilerimizin memnuniyet elçimiz olmalarını sağlıyoruz.

En Yüksek Müşteri Memnuniyeti

Söz müşteri memnuniyetinden açıldığında, 2017 ‘nin MAN ve NEOPLAN markaları için bir ‘gurur yılı’ olduğunu söylemek yanlış olmaz. Tüm bu belirttiğim çalışmalar sonucunda müşterilerimiz, görüşlerini bağımsız araştırmalara beklediğimiz şekilde yansıttılar. Marka güvenirliğimiz, ölçümlere dayanan raporlar sonucunda tarihimizin en yüksek düzeyinde seyrediyor. Müşteri memnuniyetine ilişkin notlarımız, açık ara önde gidiyor. Nezaketle ifade etmem gerekirse ‘kendimizi daha da ileriye taşımak’ dışında geçmek zorunda olduğumuz başka bir memnuniyet hedefimiz bulunmuyor.

[Resim: 39085984881_441d6394a4_c.jpg]
[Resim: 25219666238_c540ef149c_c.jpg]
[Resim: 24224909377_de27a4ac5b_c.jpg]
Cezalı Üye
Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’na Yeni İcra Kurulu Üyesi Atandı

Bu sene 50. yılını kutlayan Mercedes-Benz Türk, 1 Aralık itibariyle Prof. Dr. Frank Lehmann’ın boşalttığı pozisyona yeni Kamyon Üretimden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi olarak Dr. Andreas Bachhofer’i atadı. Dr. Frank Lehmann’ın, Daimler AG bünyesinde Mercedes-Benz Kassel Fabrikası Direktörlüğü’ne atanmasının ardından boşalacak görevini, daha önce Mercedes-Benz Kamyon Kalite Direktörlüğü görevini yürüten Dr. Andreas Bachhofer sürdürecek.

Aksaray Kamyon Fabrikası’nda çalışanların katılımıyla yapılan devir teslim törenine Gerald Jank ev sahipliği yaptı. 2009-2013 yıllarında Türkiye’de Aksaray Kamyon Üretim Direktörü olarak görev yapan ve bugün Aksaray Kamyon Fabrikası’nın da bağlı bulunduğu Mercedes-Benz Kamyon Üretim Ağı’nın Üretimden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyeliğini yürüten Jank, törende Prof. Dr. Frank Lehmann’a emekleri ve Mercedes-Benz Türk’e kattığı değerler için teşekkür etti. Yeni İcra Kurulu Üyesi’ni fabrika çalışanlarına takdim eden Jank, Dr. Andreas Bachhofer’e yeni görevinde başarılar diledi ve kendisine sembolik olarak fabrikanın anahtarını teslim etti.

Mercedes-Benz Türk Kamyon Üretimden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi pozisyonuna yeni atanan Dr. Andreas Bachhofer 2014-2017 yılları arasında Mercedes-Benz Kamyon Kalite Yönetimi Direktörü olarak görev yaptı. 1995 yılında doktora öğrencisi olarak Daimler bünyesine katılan Bachhofer, tüm dünyada bir dizi görevi üstlendikten sonra 2008 yılında Daimler’in Yeni Kamyon Projesi kapsamında Maliyet Planlama ve Kalıp Yönetimi alanında çalıştı. 2011-2014 yılları arasında Stuttgart‘ta Mercedes-Benz Kamyon Ürün Ömrü Yönetimi (Life-Cycle Management) ve Euro 6 Atego ürün projesi sorumluluklarını üstlendi.

Makina mühendisi olan Bachhofer evli ve 3 çocuk babası. Aksaray lokasyonunun üretim ve yönetim sorumluluğunu üstlenen Bachhofer, 30 yılı aşkın süredir İç Anadolu Bölgesi’nde üretimini sürdüren Aksaray Kamyon Fabrikası’ndaki yeni görevinde fabrikanın gelişimi için çalışacak.

[Resim: 39055632722_8647d6eb13_c.jpg]
[Resim: 25219682648_c2c1cc2187_c.jpg][Resim: 25219682548_d9a9274fb4_c.jpg]
Cezalı Üye
MERCEDES-BENZ TÜRK 2017 YILI GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTILARI


KAMYON DEPARTMANI:


Mercedes-Benz Çekici ve Kamyonları'nın Teknolojik Gücü Artıyor


1967 yılında Otomarsan ismiyle faaliyetlerine başlayan ve günümüzde 1 milyar Euro’yu aşan yatırımıyla Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, sektördeki 50. yılını kutladığı 2017 yılında da Türkiye kamyon pazarındaki başarılarını sürdürdü.
İlk kamyonunu 1986 yılında banttan indiren Mercedes-Benz Türk, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen çekici ve kamyonları ile Türkiye kamyon pazarındaki liderliğini koruyor.
Sektörde 50. yılını dolduran Mercedes-Benz Türk, zorlu bir rekabet ortamının yaşandığı 2017 yılında üretim, ihracat ve satış hedeflerini gerçekleştirirken Türkiye kamyon pazarında geleneksel hale gelen liderliğini sürdürdü. Şirket, kamyon üretiminde yaptığı yeni yatırımlarla ihracat pazarlarındaki konumunu güçlendirirken yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki müşterilerinin beklentilerine ve özel isteklerine de daha hızlı yanıt verebilecek konuma geldi.
2017 yılını yatırımlarla kapatan Mercedes-Benz Türk, 2018 yılında da kamyon pazarına liderlik edecek önemli adımlar atmaya hazırlanıyor. Aksaray Kamyon Fabrikası’nın 30. yılını kutladığı 2016 yılında 113 milyon Avro tutarında yatırım kararını açıklayan şirket, bu yeni yatırımla fabrikanın üretim kapasitesini ikiye katlamaya hazırlanıyor. Bu kapsamda, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üç vardiyalı üretime geçilerek çalışan sayısının 1.800’den 3.000’e yükseltilmesi de planlıyor.
Şirket, 2018 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yeni AR-GE Merkezi’nin açılışını da yaparak Türkiye’den dünyaya teknoloji ve mühendislik hizmeti sunacak.
Mercedes-Benz Türk’ün 2017 yılında kamyon pazarına öncülük edecek önemli yatırımlarından biri de Aksaray Kamyon Fabrikası’nda 8,4 milyon Avro tutarında yatırımla kurulacak yeni AR-GE Merkezi’nin temel atma törenini gerçekleştirmesi oldu. 2018 yılında açılması planlanan yeni AR-GE Merkezi, İstanbul Hoşdere Otobüs Fabrikası’ndaki mevcut AR-GE Merkezi ile birlikte Daimler AG’nin global “yetkinlik merkezleri”nden biri olacak. AR-GE çalışmalarıyla Türkiye’den dünyaya teknoloji ve mühendislik ihraç eden şirket, yeni AR-GE Merkezi’nin açılmasıyla birlikte Daimler AG’nin global AR-GE ağı içerisinde yeni sorumluluklar üstlenecek. Bu kapsamda 2018 yılı itibariyle Mercedes-Benz uzun yol kamyonlarının tüm araç yol testi onayları Aksaray tarafından verilecek.

2017 Daimler Kamyon Dünyası İçin de Başarılı Bir Yıl Oldu

Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler AG, dünya çapında başarısına başarı katmaya devam ediyor. Dünya kamyon pazarı içerisindeki yerini güçlendiren Daimler Trucks satışlarını 2017 yılında artırdı; bunun en belirgin sebebi NAFTA bölgesi ve Asya’daki satışlar oldu. Actros Avrupa’da TCO (Toplam Sahip Olma Maliyeti) kapsamında birinci bulundu, yenilenmiş Actros ile % 15 yakıt ekonomisi sağlandı. Bu başarıları uzun vadede de garantilemek için Daimler, yeni stratejisi CASE (Connected ‘bağlanabilen’, Autonomous ‘otonom’, Shared & Services ‘paylaşımlı’, Electric Drive ‘elektrikli sürüş’) ile gelecekteki Mercedes-Benz kamyonlarının donanımlarını şimdiden belirledi. Şehir içi taşımacılığına uygun hafif e-kamyonlar (FUSO eCanter, Mercedes-Benz Electric Truck) yollarla buluştu bile. Future Truck ile ilgili çalışmalar ise son hız devam ediyor.


Mercedes-Benz Türk 2018 Hedefleri

Mercedes-Benz Türk, Daimler’in CASE stratejisi kapsamında yatırım ve çalışmalarını 2018 yılında da sürdürecek. Aksaray Kamyon Fabrikası’na, AR-GE’ye ve IT teknolojileri ve çözümlerine yaptığı yatırımları hızla devam eden şirket, Endüstri 4.0 ve dijitalleşmeyi de odağına alarak hem içeride hem dışarıda süreçlerini güncelleyip yenileyerek yeni projelere imza atmaya hazırlanıyor.
Üretim kapasitesinin ikiye katlanması süresinde Aksaray Kamyon Fabrikası’nda Endüstri 4.0’ın getirilerinden olan robotlu otomasyon sistemleri; boyahane, karoser ve iç süsleme hatlarında kullanılıyor. 2016-2017 yılları arasında robotlaşması % 100 oranında artan fabrika, 2018 yılında ilave 18 robotu devreye almayı planlıyor.
Yakın gelecekte Türkiye pazarına sunulan Mercedes-Benz kamyonlarında teknolojik yenilikler devreye girecek. Bunlara ilk örnekler Mercedes-Benz Uptime ve Fleetboard olacak.


Mercedes-Benz Türk, Ürün Gamıyla Geleceğe Yön Veriyor

Türkiye kamyon pazarının lideri olan Mercedes-Benz Türk, yenilediği ürün gamıyla da kamyon sektöründe öncü marka olma konumunu sürdürüyor. Mercedes-Benz Türk sensörler, mobil cihazlar ve uygulamalar dünyasında; veri toplama, analizi ve sonuç elde etme ile sağladığı katmadeğer ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. Bu teknolojiler ile Mercedes-Benz araçlar günden güne güçlenerek; kamyon ve çekicilerin arıza ve bakım aralıklarının uzamasından, aracın sürekli kullanılabilir olmasına kadar pek çok önemli noktada hizmet sağlıyor.

[Resim: 25380003978_88e665c36a_c.jpg]
[Resim: 25379998538_186fc50f66_c.jpg]




---



OTOBÜS DEPARTMANI:

Mercedes-Benz Türk, Otobüs Üretiminde Yeni Teknolojileri Devreye Alıyor

• Bu yıl kuruluşunun 50. yılını kutlayan ve 1 milyar Euro’yu aşan yatırımıyla Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, yarım asırlık tarihinde 80.000’i aşkın otobüs üretimi gerçekleştirdi.
• Kuruluşundan bu yana sektörün dönüm noktalarını belirleyen Mercedes-Benz Türk, sadece otobüs üretimine 460 milyon Euro yatırım yaptı.
• Türkiye’nin en büyük otobüs ihracatçısı konumunda olan Mercedes-Benz Türk, otobüs üretiminin yüzde 80’inden fazlasını başta Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere Saint-Denis’ten Angola’ya, Gana’dan İtalya’ya, Mısır’dan Çin’e kadar 70’in üzerinde ülkeye ihraç ediyor ve şirketin otobüs ihracat hacmi, ilk ihracatın yapıldığı 1970 yılından bu yana toplam 39.874 adede ulaştı.



Daimler AG’nin Küresel Ağında Merkezi Konuma Sahip

Hoşdere Otobüs Fabrikası, Daimler AG’nin küresel üretim ağı içerisinde merkezi bir konumda bulunuyor. Üretimdeki stratejik konumunun yanı sıra Daimler AG’nin Küresel IT Çözümleri Merkezi, Hoşdere Otobüs Fabrikası içinde yer alıyor. Daimler’in IT ağında SAP lojistik sistemleri geliştiren Küresel IT Çözümleri Merkezi, SAP sistemlerinin Türkiye, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgelerinde uygulayıcısı rolünü de üstleniyor.
Hoşdere Otobüs Fabrikası, Daimler AG’nin küresel AR&GE ağı içerisinde “yetkinlik merkezleri” oluşturma stratejisine bağlı olarak son yıllarda yeni sorumluluklar da üstleniyor. Hoşdere Otobüs Fabrikası tesisleri içerisinde yer alan AR&GE Merkezi’nin sorumlulukları arasında Türkiye otobüs pazarına yönelik ürünlerin ve çözümlerin geliştirilmesi; ürün ömrü boyunca gerekli iyileştirmelerin yapılması; ürünlerdeki yerli parça oranının artırılması için imalatçıların gelişimine destek verilmesi, üretimin ürün tekniği açısından desteklenmesi bulunuyor.
Hoşdere Otobüs Fabrikası, önemli yatırımlarla sağlanan teknolojisi ve üretim sistemlerinin yanı sıra alınan özel önlemler ve arıtma tesisleri ile çevre koruma açısından da dünyada örnek bir tesis olarak kabul ediliyor. Araç kalitesinde büyük önem taşıyan ve paslanmaya karşı üstün koruma sağlayan kataforez tesisini (KTL) Türkiye’de otobüs üretiminde kullanan ilk merkez olma özelliğine sahip fabrikanın enerji ihtiyacını karşılayan özel bir kojenerasyon merkezi de bulunuyor.

Mercedes-Benz Türk 2018 Hedefleri

Mercedes-Benz Türk, tüm üretim tesislerinde güçlü bir alt yapı kurarak Endüstri 4.0 alanında projeler hayata geçiriyor. Endüstri 4.0 yatırımları kapsamında otobüs üretimi alanında RFID (Radyo Frekans Kimliği) etiketleri ile araçları takip eden Mercedes-Benz Türk, bu teknolojiyi daha da ileri taşıyarak imalat ile lojistik açıdan verimliliğini arttırmayı planlıyor. 2018 yılında İstanbul’da Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Yetkinlik Merkezi açmayı planlayan şirket, bu merkezden Daimler’in tüm otobüs lokasyonlarına hizmet verecek.
Mercedes-Benz Türk, ana şirketi Daimler AG’nin CASE stratejisi kapsamında yatırım ve çalışmalarını 2018 yılında da sürdürmeyi planlıyor. Bağlanabilen (connected), otonom sürüş imkânı sunan (autonomous driving), paylaşımlı (shared) ve elektrikli (electric drive systems) araç üretiminin baş harflerinden oluşan CASE, üretimde kademeli olarak devreye alınıyor. 2017 başlangıcı itibarı ile binek araçlarının tamamını “bağlantılı” duruma getiren şirket, 2018 yılında otobüslerini bu sisteme entegre ederek müşterilerine farklı mobil servisler sunmayı hedefliyor.


Mercedes-Benz Türk, Şehirler Arası Otobüsü Tourismo'yu Yeniliyor

Türkiye otobüs pazarının lideri olan Mercedes-Benz Türk, yenilediği ürün gamıyla da 2018 yılında sektörde öncü marka olma konumunu sürdürmeyi hedefliyor. Bu kapsamda Ocak 2018’de yenilenen Mercedes-Benz Tourismo otobüslerin Türkiye lansmanı yapılacak. Mercedes-Benz yeni Tourismo’nun dünya lansmanı ise Haziran 2017’de Brüksel’de yapılmıştı.
Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen ve yeni yıla güçlü bir giriş yapmaya hazırlanan yeni Tourismo’da tasarım, güvenlik ve konfor alanında birçok yenilik mevcut. Kendi segmentindeki otobüslerden çok daha güvenli, ekonomik ve konforlu olan yeni Toursimo’da ilk olarak aracın arka tarafındaki asimetrik tasarım, aerodinamik optimizasyon ve ağırlık azalması, ön çarpılma koruyucusu, yenilenen kokpit ve yenilenen klima sistemleri dikkat çekiyor. 11 yıl sonra yenilenen yeni yıldızın sadece tasarımı değil, aynı zamanda boyutlarında da değişiklikler gerçekleştirildi. Hem şehirlerarası hem de turizm segmenti için 41 koltuktan 54 koltuğa varan kapasitesiyle verimli ve ekonomik bir çözüm sunan yeni Tourismo pazarda büyük bir heyecanla bekleniyor.

Her zaman müşterilerinin yorum ve beklentilerine göre araçlarını geliştiren Mercedes-Benz Türk’ün Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ürettiği diğer ürünler aşağıdaki gibidir:

1- Mercedes-Benz Travego: Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen ve 2016 yılında yenilenen, Türkiye şehirlerarası pazarının amiral gemisi Mercedes-Benz Travego; aerodinamik tasarımı ile yakıt tasarrufu ve verimliliğe katkı sağlıyor. 2 akslı, 12 metre uzunluğunda olan Travego 15 SHD, 46 yolcu kapasiteli ve 428 PS (315 kW) gücünde, Euro 6 normuna uygun 6 silindirli dik motora sahip. Özel olarak tasarlanan yükseliği ayarlanabilir ve yan parçaları katlanabilir baş dayamalı koltuklar, yolcu konforunu da ayrıca en üst düzeye çıkarıyor.

2- Mercedes-Benz Intouro: 55 oturan yolcu kapasiteli Mercedes-Benz Intouro özellikle personel taşımacılığına uygunluğu ile hem turizm hem de şehirler arası yolcu taşımacılığına hitap ediyor. Güçlü klimasıyla yaz aylarında yolcularına büyük bir konfor sunan araç, 4 adet katlanır koltuk ve orta kapıda bulunan engelli asansörü sayesinde tekerlekli sandalyeli çalışanların ulaşımına da son derece kolaylık sağlıyor.

3- Mercedes-Benz Conecto: 2016 yılında yenilenen Mercedes-Benz Conecto, Euro 6 motoru, reküperasyon modülü ve ileri teknolojisi ile yakıt ekonomisinde sınıfının standartlarını belirliyor. Alçak tabanlı bir otobüs olan Conecto’da körüklü ve solo olmak üzere iki farklı kasa tipi ile Doğalgaz ve Dizel motor seçenekleri bulunuyor.

4- Kässböhrer Setra UL: Geniş kapsamlı aktif ve pasif güvenlik donanımına sahip Kässböhrer Setra, en üst düzeyde güvenlik sunuyor. Kässböhrer Setra otobüsler, Mercedes-Benz’in yaygın servis ve yedek parça ağıyla Türkiye’nin her yerinde kullanıcısının yanında yer alıyor.

[Resim: 25380000048_8b941ae310_c.jpg]
[Resim: 25380003468_701022fd58_c.jpg]



---



[Resim: 24384237517_3bc8c64fec_c.jpg]
- Haberimizde yer alan toplantılara katılım gösteren basın mensupları... Sitemiz adına kurucumuz Orkut Işıkalp [Soldan 3. (Ayakta)] toplantılara iştirak etmiştir.


Editör: Doruk Kırbay / Ulaşım Dünyası Yazı İşleri Departmanı
Cezalı Üye
Mercedes-Benz Türk’e 50. Yılında İki Özel Ödül

Mercedes-Benz Türk 50. yılında otomotiv sektörünün en kapsamlı ve prestijli organizasyonu olan ‘ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2017 Gladyatörleri’ töreninde, “Yılın Basın Lansmanı” ve “Jüri Özel Ödülü” kategorilerinde ödüle layık görüldü.


Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) sektörel büyümeye ivme katmak amacıyla organize ettiği ‘ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2017 Gladyatörleri’, 4 Ocak 2018 gecesi Raffles İstanbul’da gerçekleşen törenle sahiplerini buldu. Gecede 20 dalda otomotivin 2017’deki en önemli marka ve etkinlikleri açıklandı. Mercedes-Benz Türk, yenilenen E-Serisi ailesinin üyeleri ile kuruluşunun 50. yılı vesilesiyle Türkiye’deki ilk kez gerçekleştirdiği basın test sürüşüyle “Yılın Basın Lansmanı“ ödülünü aldı. Yılın basın lansmanı kategorisinin kazananı, otomotiv editörlerinin oylarıyla belirlendi.
Mercedes-Benz Türk “Jüri Özel Ödülü“ kategorisinde ise “Mercedes-Benz 50’inci Yıl Basın Toplantısı“ etkinliği ile ödüle layık görüldü. Şirket, Türkiye’de kuruluşunun 50. yılını İstanbul Davutpaşa’da, faaliyetlerine başladığı eski otobüs fabrikasında görkemli bir törenle kutladı. Film seti gibi kurulan ‘50. Yıl Sokağı’nda manavından bakkalına, kahvehanesinden gazete bayisine kadar eski İstanbul sokaklarının canlandırıldığı giriş bölümünde konuklar, Mercedes-Benz Türk’ün kurulduğu 50 yıl öncesinin Türkiye’sine doğru yolculuğa çıkarıldı.

Törene Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, Hafif Ticari Araçlar Grubu İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü Ezgi Yıldız Kefeli katılırken, etkinlik ajansı Livecom’dan Şirket Ortakları Mark Deichmann ve Tanja Deichmann katıldılar.

Törende ekip adına ödülü alan Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü Ezgi Yıldız Kefeli, “Şirketimizin 50. yılını kutladığımız 2017 yılında, bu iki çok özel ve gurur verici ödülü almanın mutluluğu yaşıyoruz. Bizi bu ödüle layık gören otomotiv editörleri ve jürinin çok değerli üyelerine, ayrıca başarımızda katkısı olan tüm arkadaşlarımıza içtenlikle teşekkür ediyorum. Mercedes-Benz Türk olarak, yarım asırlık mirasımızı ve başarılarımızı geleceğe taşımayı hedefliyoruz” dedi.

[Resim: 39543013151_7e1ff49e28_c.jpg][Resim: 39543012091_9caff90319_c.jpg]

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Ulaşım Dünyası Forum Arşiv sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.